Co musi mieć dobry aparat do filmowania? Na pewno tryb 4K, profile Log i szybki autofokus w trybie ciągłym. Dobrze też, gdyby był tani. Jak znaleźć idealny model? Oto 10 najlepszych aparatów do nagrywania filmów według fotoManiaK.pl!
Od czasu, gdy aparaty do filmowania niemal zastąpiły amatorskie kamery minęło już kilka lat. Obecnie każdy model na rynku posiada funkcję filmowania, ale nie każdy jest w tym dobry.
Chcąc pomóc w wyborze przygotowaliśmy maniaKalny TOP-10 najlepszych aparatów do nagrywania filmów. Braliśmy pod uwagę jakość nagrań (wszystkie modele filmują w 4K), opcje pomocne przy filmowaniu (jak np. focus peaking) oraz obecność profili filmowych ułatwiających późniejszą korekcję kolorów.
Modele, które znajdziesz poniżej w każdym z przypadków spełniają założone warunki. Są wśród nich głównie aparaty marek Sony i Panasonic, ale to nie przypadek – to właśnie ci producenci wiodą prym na rynku filmowym.
Sony A7S III
Król filmowania wraca do gry
Długo czekaliśmy na Sony A7S III. Kiedy wreszcie się pojawił, zrobił to w dobrym stylu. Aparat oferuje aż 120 klatek na sekundę w rozdzielczości 4K i dwukrotnie więcej, 240 klatek na sekundę w Full HD.
Tryb filmowy wspierany jest przez jeden z najbardziej wydajnych na rynku systemów stabilizacji matrycy. Aparat oferuje też 10-bitowe próbkowanie 4:2:2 w każdym trybie zapisu.
Specyfikacja Sony A7S III
- Matryca: 12 Mpix, FF
- Ekran: 3” 1440K PX
- Filmowanie: 4K, 120 kl./s, Full HD, 240 kl./s
- System mocowania: Sony E
- Zakres ISO: 100-409 600
To jednak nie wszystko, bo w przypadku nagrywania na zewnętrzny rekorder aparat pozwala wypuścić 16-bitowy materiał 4K 60 kl./s RAW. Sercem aparatu jest matryca w technologii BSI wspierana przez procesor, który, według producenta, jest 8-krotnie wydajniejszy od swojego poprzednika.
Dodajmy do tego usprawniony autofokus i zakres czułości ISO 409 600 w trybie rozszerzonym. Nie zabrakło dwóch slotów na karty pamięci, nie tylko SD, ale również CFexpress typu A. Również czas pracy aparatu został znacząco wydłużony – na jednym ładowaniu uda się filmować przez 95 minut.
Cena nie należy do najniższych, ale to w końcu w pełni profesjonalna kamera filmowa – sprawdź nasz test Sony A7S III, aby się o tym przekonać.
Canon EOS R5 C
8K na pokładzie
Canon EOS R5 C to kamera stworzona na bazie bezlusterkowca Canon EOS R5. Bezlusterkowiec ten wyróżnia się na rynku wysoką rozdzielczością matrycy, jednak wielu zarzucało mu problemy z przegrzewaniem. EOS R5 C to z kolei pełnoprawna kamera, a co za tym idzie, posiada wewnętrzny system chłodzenia i znakomitą filmową ergonomię.
Model ten może nagrywać w 8K bez obaw o przegrzewanie, oferuje 45 Mpix rozdzielczości dla zdjęć i posiada technologię Dual Pixel CMOS AF dla ustawiania ostrości.
Specyfikacja Canon EOS R5 C
- Matryca: 45 Mpix, FF
- Ekran: 3,15” 2100 K PX
- Filmowanie: 8K, 30 kl./s, 4K 120 kl./s.
- System mocowania: Canon RF
- Zakres ISO: 100-102 400
Model ten ma możliwości znane z profesjonalnych kamer serii Cinema Line. Może między innymi filmować w formacie Cinema RAW Light, zapewniającego 12-bitowy materiał, nie brak mu też trybów HDR i opcji przydatnych przy pracy, jak waveform czy timecode.
Podobnie jak w kamerach Sony, również tutaj można podłączyć do gorącej stopki moduł pozwalający na korzystanie ze złącza mikrofonowego XLR. Samo menu ekranowe również jest nieco zmodyfikowane względem aparatów i bardziej przypomina to znane z kamer. Przy swoich zaawansowanych możliwościach kamera zachowuje kompaktową wagę 680 gramów, co pozwala zamontować ją chociażby na dużego drona.
W cenie około 18 tys. zł główną konkurencją dla tego modelu może być Sony FX3, bo pozostałe kamery pełnoklatkowe są jednak o kilka tysięcy złotych tańsze.
Panasonic LUMIX S5IIX
Najlepszy w swojej cenie?
Panasonic od lat prezentuje aparaty, które pod kątem specyfikacji niekiedy przebijają konkurencję, a cenowo wypadają świetnie. Jednak nie każdy myślał o zakupie modelu Panasonika ze względu na przeciętny autofokus. Sytuacja się zmieniła i obecnie AF w nowych modelach tego producenta nie odbiega zbytnio od konkurencji. A jak z resztą specyfikacji?
Aparat ten oferuje rozdzielczość nawet 6K i zapis w formacie ProRes RAW. Wyposażony jest w system chłodzenia, który zapewnia nagrywanie bez ograniczenia czasowego spowodowanego ewentualnym przegrzaniem.
Specyfikacja Panasonic Lumix S1H
- Matryca: 24 Mpix, FF
- Ekran: 3” 1840K PX
- Filmowanie: 6K, 30 kl./s., 4K 60 kl./s
- System mocowania: L-Mount
- Zakres ISO: 50-204 800 (Dual Native ISO)
Dodajmy do tego możliwość zapisu bezpośrednio na dysk SSD – a więc brak konieczności używania zewnętrznego rekordera oraz takie funkcje jak Real Time LUT, możliwość streamingu czy znakomitą stabilizację matrycy – jedną z najlepszych w swojej klasie.
Warto również nadmienić, że system mocowania L-Mount, z którego korzysta aparat, robi się coraz popularniejszy i można znaleźć na rynku sporo szkieł w dobrych cenach chociażby od Sigmy.
Cena aparatu to około 8,5 tys. zł. To sprawia, że pod kątem możliwości w tej cenie model jest niemal bezkonkurencyjny. Potencjalny konkurent, Sony A7 IV, kosztuje ponad tysiąc złotych drożej, a posiada przy tym znacznie gorsze możliwości filmowe.
Sony FX30
Świetna budżetowa kamera
Najnowsza propozycja od Sony to kamera z funkcją robienia zdjęć – ten model jest skazany na sukces. Testowałem Sony FX30 i zapewniam, że oferuje świetną ergonomię rodem z kamer filmowych i mnogość trybów, ale jednocześnie ma znakomity autofokus znany z aparatów tego producenta.
Sercem FX30 jest matryca Super 35, czyli APS-C, która znajduje się również w wielu innych filmowych kamerach. W gorszych warunkach oświetleniowych braki matrycy może zniwelować Dual ISO. Z „pomocy” filmowych nie zabrakło również możliwości wgrania własnego LUTa, jak również profilu Cinetone, który nie wymaga dużej obróbki kolorystycznej.
Model ma dwa sloty na karty pamięci, które obsłużą również standard CFExpress. Nie brak również pełnowymiarowego wejścia HDMI, a dokupując specjalny uchwyt można również zyskać wejście XLR.
Specyfikacja Sony FX30
- Matryca: APS-C
- Ekran: 3” 2360 K PX
- Filmowanie: 4K, 120 kl./s.
- System mocowania: Sony E
- Zakres ISO: 100 – 32 000, Dual ISO
Sony FX30, czyli FX3 z matrycą APS-C. Test i pierwsze wrażenia
Jakie możliwości filmowe oferuje kamera? W Full HD dostajemy 240p, a w 4K 120p, w obu przypadkach naprawdę solidne slow-motion. Przy 4K 120p należy się jednak liczyć z cropem 1,6x, którego nie uświadczymy przy 60 klatkach. Oczywiście zapis jest możliwy z próbkowaniem 4:2:2 i 10 bitami, a maksymalny bitrate plików może sięgać nawet 600 Mbps.
Matryca wyposażona jest w mechaniczną stabilizację oraz elektroniczny tryb Active, zapewniający stabilne ujęcia z ręki. Jakość obrazu to z kolei najwyższa klasa.
Panasonic Lumix GH6
Najlepszy aparat filmowy Mikro 4/3
Po kilku latach od premiery słynnego GH5 wreszcie pojawił się jego następca – Panasonic Lumix GH6. Model z miejsca stał się najlepszych aparatem do filmowania z matrycą Mikro 4/3.
Jednak pod względem specyfikacji przebija również swoich konkurentów z większymi matrycami. Aparat oferuje bowiem bardzo bogaty wachlarz filmowych opcji: Full HD z prędkością do 300 kl./s, 4K 120 kl./s oraz C4K 60 kl./s 4:22 10-bit.
Specyfikacja Panasonic Lumix GH6
- Matryca: 10,2 Mpix, Mikro 4/3
- Ekran: 3” 1840 K PX
- Filmowanie: 5,7K, 60 kl./s., 4K 120p
- System mocowania: Mikro 4/3
- Zakres ISO: 100-25600
Ponadto aparat oferuje jeszcze wyższą rozdzielczość – 5,7K przy prędkości 60 kl./s, co jest niemal bezprecedensowym wynikiem. Duże możliwości filmowe mogą być wykorzystane dzięki specjalnym kartom CFExpress. Model ten zapewni też najwyższą na rynku wartość stabilizacji matrycy – 7,5 EV.
Względem poprzednika ulepszony został także autofokus, zwiększona została dynamika tonalna matrycy (13 stopni) i wprowadzony został tryb, który ma niwelować szum cyfrowy. To wszystko w kwocie 7,5 tys. zł.
Fujifilm X-H2S
Filmowy aparat od Fujifilm
Przez wielu uważany za najlepszy bezlusterkowiec z matrycą APS-C. Warto również zainteresować się nim pod kątem filmowania. W trybie wideopozwala na rejestrację materiałów filmowych w formacie 4:2:2 10-bit z jakością 6.2K/30P i 4K/120P, wspiera również popularny w świecie filmowym kodek Apple ProRes 422 HQ.
Producent deklaruje mocne ograniczenie efektu rolling shutter, a aparat posiada wiele ciekawych filmowych funkcji. Wśród nich chociażby Proxy Recording, czyli nagrywanie w surowej formie oraz z niższymi parametrami jako backup.
Specyfikacja Fujifilm X-H2S
- Matryca: 26.1 Mpix, APS-C
- Ekran: 3” 1620K PX
- Filmowanie: 6K, 30 kl./s, 4K, 120 kl./s
- System mocowania: Fujifilm X
- Zakres ISO: 80-51 200
Tym, co wyróżnia aparat jest z pewnością również znakomita dynamika tonalna, która wynosi aż 14EV. Do tego model pochwalić się może świetną stabilizacją matrycy o sile 7EV. Nie brak mu również wydajnego autofokusa, płaskich profili filmowych i systemu chłodzenia pozwalającego na długie nagrywanie bez konieczności robienia przerw na „ochłonięcie”.
Użytkownicy chwalą sobie również dobrą ergonomię, która oparta jest o proste, ale przyjazne dla użytkownika rozwiązania.
Aparat kosztuje około 11 tys. zł, co równa go z potencjalną pełnoklatkową konkurencją. Jeśli zestawić go z innymi modelami z matrycami APS-C, to tutaj konkurentem może być dla niego Sony A6700.
Blackmagic Cinema Camera 6K
Prawdziwie filmowa kamera
Blackmagic to marka znana z profesjonalnych kamer filmowych, ale od kilku lat wypuszcza też modele konsumenckie. Najpierw był model z matrycą Mikro 4/3, później z APS-C, a teraz producent zaprezentował model oferujący sensor pełnoklatkowy.
Blackmagic Cinema Camera 6K to kamera z mocowaniem L-Mount, która oferuje bezkonkurencyjne możliwości filmowe. Nie brakuje tu możliwości zapisywania surowego materiału o 13-stopniowej dynamice i rozdzielczości 6K.
Specyfikacja Blackmagic Cinema Camera 6K
- Matryca: FF
- Ekran: 5” 921 K PX
- Filmowanie: 6K, 60 kl./s.
- System mocowania: L-Mount
- Zakres ISO: 400, 3200 Dual Native
Kamera pozwala na zapis filmów bezpośrednio na dysk SSD, posiada wielki, bo aż 5-calowy wyświetlacz oraz pełen pakiet wejść potrzebnych w kamerach, w tym dla profesjonalnych mikrofonów. Ma też świetną ergonomię, którą docenią filmowcy oraz menu stworzone głównie z myślą o filmowaniu.
Użytkownicy cenią sobie kolorystykę i jakość obrazu, która jest najbardziej zbliżona do profesjonalnych kamer filmowych spośród konkurencji. Warto jednak wiedzieć, że w tym modelu nie ma co liczyć na stabilizację matrycy i autofokus, więc to kamera niekoniecznie do projektów reportażowych.
Przy swoich dużych możliwościach i niezrównanej jakości kamera ta kosztuje około 12 tys. zł, co wydaje się naprawdę rozsądną kwotą.
Canon EOS R6 II
Dobry stosunek jakości do ceny
EOS R6 był i nadal jest jednym z najpopularniejszych aparatów hybrydowych. Chętnie wybierają go fotografowie, jak i filmowcy. Dzieje się tak ze względu na naprawdę korzystny stosunek możliwości do ceny. Canon EOS R6 II jest aparatem, w którym wszystko, co dobre zostało, a wady zostały wyeliminowane.
Aparat ten, co najważniejsze, pozwala na filmowanie w 4K 50p bez cropa, czego jego potencjalni konkurencji od Sony czy Panasonika nie potrafią. Jest w stanie filmować w 4K 60p bez przegrzewania, z czym problemy miał jego poprzednik. Znany jest też z bardzo ładnych i naturalnych kolorów, które wielu uważa za lepsze niż w aparatach Sony.
Specyfikacja Canon EOS R6 II
- Matryca: 24.2 Mpix, FF
- Ekran: 3” 1620 K PX
- Filmowanie: 4K, 60 kl./s.
- System mocowania: EOS R
- Zakres ISO: 100 – 204 800
Na pokładzie znaleźć można ponadto świetną, aż 8-stopniową stabilizację matrycy oraz znany ze swojej niezawodności autofokus. Nie brak też płaskich profili filmowych i wielu narzędzi znanych z kamer. Użytkownicy cenią sobie również dobra ergonomię oraz stosunkowo długi czas pracy na baterii.
Obecnie kupisz go za 10 tys. zł, co, jak na tak uniwersalny i zaawansowany model, jest naprawdę rozsądną ceną. Zwłaszcza biorąc pod uwagę jego ważna zaletę – 4K50p bez cropa, której w tej półce cenowej niełatwo znaleźć u konkurencji.
Sony RX100 VII
Bezkompromisowy kompakt filmowy
Aparaty kompaktowe kojarzą się raczej z mniej zaawansowanymi aparatami, które dają mniejszy zakres opcji i nieco gorszy obrazek. Żadna z tych rzeczy nie dotyczy Sony RX100 VII. To aparat, który może spokojnie pełnić rolę profesjonalnego sprzętu i sprawdzić się na przykład jako druga kamera.
Jego zaletą bez wątpienia jest niewielki rozmiar, który w połączeniu z uniwersalnością czyni go świetną propozycją w wielu zastosowaniach filmowych typu „run and gun”.
Specyfikacja Sony RX100 VII
- Matryca: 20 Mpix, 1”
- Ekran: 3” 921K PX
- Filmowanie: Full HD, 25 kl./s.
- System mocowania: Brak
- Zakres ISO: 200 – 25600
Aparat ma 1-calową matrycę, ale mimo tego jego możliwości nie są małe, bo rejestruje obraz o wysokiej jakości. Kręci filmy w rozdzielczości Full HD z prędkością 120 kl./s, a w specjalnym trybie super slow-motion oferuje spowolnienie na poziomie nawet 960 kl./s. W 4K obraz nagramy z prędkością 30 klatek na sekundę.
W modelu nie zabrakło profili filmowych, w tym logarytmicznych oraz trybu HLG. W filmowaniu pomagają m.in. zebra i peaking, a dużą zaletą modelu jest również obiektyw o szerokim zakresie 24-200 mm w przeliczeniu na pełną klatkę i ze światłem f/2.8-4.5. Znakomicie sprawdza się również autofokus, który ostrzy szybko i celnie.
Aparat jest niemal identyczny jak jego poprzednik, z jedną małą, ale znaczącą różnicą – ma wejście mikrofonowe. To bardzo istotna informacja, zwłaszcza z punktu widzenia vlogerów.
Za sprzęt trzeba obecnie zapłacić tyle, co za wiele bezlusterkowców. Sporo, ale to model warty swojej ceny. Oferuje profesjonalne możliwości, a małe rozmiary zapewniają dużą uniwersalność i możliwość zabrania go ze sobą wszędzie.
Sony ZV-E10
Budżetowy aparat do filmowania
Jak przeczytasz w naszej recenzji Sony ZV-E10, to aparat stworzony z myślą o filmowcach, szczególnie vlogerach. Jest to jeden z najtańszych aparatów do filmowania, który oferuje naprawdę spore możliwości, jak na swoją cenę.
Model gwarantuje tryb filmowy Full HD 120p i 4K 30p. Ma też płaskie profile filmowe, w tym HLG i S-Log. Jego mocną stroną jest również świetny autofokus, ostrzący na oko, również w trybie śledzenia.
Specyfikacja Sony RX10 IV
- Matryca: 20 Mpix, APS-C
- Ekran: 3” 460K PX
- Filmowanie: 4K, 30 kl./s.
- System mocowania: Sony E
- Zakres ISO: 100-16000
Sony ZV-E10. Najlepszy budżetowy aparat do filmowania? (TEST)
Aparat ma również ulepszony wbudowany mikrofon, który ma zapewnić jak najlepsze efekty. Nie zabrakło też obrotowego ekranu oraz wielu funkcji ułatwiających filmowanie. Przyciski na obudowie ograniczono do niezbędnego minimum, co znacząco ułatwia pracę początkującym użytkownikom.
Możliwości aparatu są więc wystarczające do nakręcenia nim niezłych filmów, a dobry autofokus i naprawdę niezła czułość pozwalają na pracę reportażową. W swojej cenie – niecałe 3,5 tys. zł za body – aparat wydaje się całkiem ciekawą propozycją.
To również warto przeczytać!
Mamy też coś innego dla miłośników filmowania aparatami. Nie tylko przygotowaliśmy zestawienie najlepszych akcesoriów dla filmowca, ale również artykuł o polecanych aparatach dla vlogerów.
Jeśli natomiast szukasz dobrego aparatu, warto również sprawdzić zestawienie polecanych bezlusterkowców, jak również listę najlepszych aparatów dla amatora oraz TOP najciekawszych superzoomów.
Szukasz aparatu w ramach konkretnego budżetu? Zerknij na nasze poradniki tematyczne:
- jaki aparat do 1000 zł warto kupić?
- polecane aparaty do 2000 zł;
- najciekawsze aparaty do 3000 zł;
- polecane aparaty do filmowania do 3000 zł;
- najciekawsze aparaty do 5000 zł;
- jaki aparat i sprzęt do nagrywania za mniej niż 6000 zł;
- najlepszy zestaw do filmowania ślubów do 10 tys. zł.
To oczywiście nie wszystko. Mamy również szereg innych poradników, w których m.in. podrzucamy najlepsze darmowe programy do obróbki zdjęć, podpowiadamy, jaki wybrać darmowy program do montażu filmów, wybieramy najlepsze aplikacje dla fotografa oraz podpowiadamy, jaką darmową chmurę warto teraz wybrać.
Więcej ciekawych wpisów znajdziesz w sekcji polecanych artykułów na fotoManiaK.pl.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
A takiJanusz powie: „moje ksjaomi nagrywa prawie takie samo wideło, a kosztuje z 6 razy mniej”
A jakieś tańsze propozycje dla niej zamożnych amatorów? Chodzi głownie o to, że kamerą za 1700 zł uzyskamy naprawdę bardzo dobry obraz, ale przydałby się sprzęt co także zrobi dobre zdjęcie.
Za kilka dni pojawi się TOP budżetowych aparatów do filmowania. 🙂 Zajrzyj do nas!
Warto kupić X-H1? Dodam że kręcę tylko filmy z wakacji ..jakieś wypady .. nie potrzebuje klipow dłuższych niż 5 min. Kto się może wypowiedzieć co do tego sprzętu wady / plusy.
Ile wytrzymuje bateria przy 4K i ile przy FHD ?
Posiadam Gimbal feiyutech ak2000 wiec na stabilizację w aparacie nie zwracam tak uwagi.
Chciałem kupić aparat i kamerę w jednym bo nie chcę nosić 2ch rzeczy na raz ..oraz żeby w miarę dobrze robił foty i nagrywał filmy .
Do to dej pory miałem lustrzankę canona EOS650D do robienia zdjęć
W systemie Fuji X-T3 ma bardziej zaawansowane opcje video i lepszy autofocus. Baterie są raczej kiepskie, ale można zasilać aparat przez gimbala.
Warto kupić X-H1? Dodam że kręcę tylko filmy z wakacji ..jakieś wypady .. nie potrzebuje klipow dłuższych niż 5 min. Kto się może wypowiedzieć co do tego sprzętu wady / plusy.
Ile wytrzymuje bateria przy 4K i ile przy FHD ?
canon g7x mII super aparat , bardzo dobre filmy, dla amatora , czy do vloga .. 90 % twórcow na youtube uzywa tego canona i jest bardzo zadowolona , do amatorskich filmow z wakacji itp idealny aparat , przy ty,m prosty mały lekki
aha a jeszcze dlaczego wydaje kilkadziesiąt produkcji ?, bo pracujemy ekipą, i jako jedna marka wydajemy dużo.
czuje jakiś ból dupy z Pana strony.
Nie mam obowiązku się tłumaczyć publicznie kim jestem.
Możliwość nagrania ciągiem nie była nawet dostępna w canonie c200 – tydzień temu wyszedł update.
Film nie polega na nagrywaniu ciągiem jak Janusz na stojaku. a na kręceniu sekwencjami, tak czy inaczej Pana ból dupy nie warty jest roztrząsania tym bardziej że od dawno używam Sony Hack…
Dodam tylko że nie pracuje tylko i wyłącznie na sony a wielu różnych kamerach i urządzeniach – zależy ile klient ma kasy, co trzeba kręcić, rodzaju produkcji.. czasami używam Reda i Phantoma a czasami styknie nawet a6300 czy a7s ii.
Jak bym kręcił reportażowe wesela to nagrywanie ciągiem przydało by się w kościele, ale że jak już robię wesele to część ceremonii składa się z 2-7min to nie płacze po necie że sony ma tylko 30min 🙁 :(.
Pozdro i przestań marudzić.
Panie, pierdolicie po amatorsku
A mam pytanie jak w tej kwestii „filmowanie” wypada Lumix GX800
Moje testy video sprzętu jaki posiadam prywatnie
Sony CX625 Handycam oraz zwykły iPhoneSE
https://www….J_aiVhs9VQ
Lumix gx80 ma matrycę 16mpx i w internecie jest dostępny hack z cinelike d i cinelike d.
Sony A7s ma limit czasu nagrania ustawiony na 30 min. To dyskwalifikuje to urządzenie jako sprzęt video. Zresztą poza Panasonicami wszystkie inne firmy tak mają. Dopóki to ograniczenie istnieje proszę nie pisać o tych urządzeniach jako kamerach, bo nimi nie są. Jak sobie wyobrażacie filmowanie koncertu lub przedstawienia i ciągłego pilnowania czasu ? Warto by o tym , z czystej przyzwoitości wspomnieć przy opisywaniu „zalet” tych aparatów.
rozwalił mnie ten tekst 🙂
Mam wrażenie że jesteś takim Staśkiem rejestratorem :).
Od 2 lat mam a7s ii ,wcześniej canony, a jeszcze wcześniej kamerungi.
Rocznie wydaje kilkadziesiąt produkcji z czego 80% z nich to bardzo drogie komercyjne filmy.
A ograniczenie 30min dało się od zawsze zdjąć w 1minutę.
Zgadzam się w pełni z Acze.
Nie znam żadnej produkcji amatorskiej czy profesjonalnej gdzie nagrywana scena była by dłuższa nić kilka minut (chyba że mówimy o takich rzeczach jak nagrywanie filmów w kinie, czy repertuaru w teatrze).
Reklamy, filmy promocyjne, śluby (moich kuzynów), czy wesela u mojej rodziny… nigdy jak wynajmowali zewnętrzną formę nie widziałem scen dłuższych niż kilka minut.
Racja, przydaje się w takich momentach nagrywanie ciągłe aby nie umknęła scena jakaś ale to jest mało prawdopodobne.
Nawet w filmach dla dorosłych średnio to wynosi około 20 minut.
Jeśli się mylę to podajcie mi przykłady gdzie kręci się dłużej niż 30 minu JEDNĄ SCENĘ.
MYLISZ SIĘ. Jeden z kilku przykładów: „Rosyjska arka” 2001r. to dzieło jednego z najważniejszych rosyjskich reżyserów ostatnich lat, Aleksandra Sokurowa, twórcy „Matki i syna” oraz „Molocha”. Film przedstawia w jednym ujęciu 300 lat carskich rządów. Bohater
filmu, współczesny reżyser jakimś cudem znajduje się w Ermitażu na początku XVII wieku. Spotyka tu cynicznego francuskiego dyplomatę i razem ruszają w podróż w czasie, która kończy się w latach obecnych.
Podróżując przez Ermitaż, napotykają historyczne postaci z ostatnich dwustu lat i są świadkami zadziwiających scen, rozgrywających się w imperium carskim.
Film jest rodzajem spaceru po Muzeum Ermitge w Sant Petersburgu, które zajmuje znaczną część carskiego Pałacu Zimowego. Sokurow pokazuje widzom ekspozycję malarstwa, rzeźby oraz wydarzenia historyczne, które miały tam miejsce.
Przez 90 minut zostaje zachowana pełna jedność miejsca i
akcji. Kamera wędruje w jednym ujęciu przez komnaty Pałacu, a jednocześnie ukazuje historię Rosji od XVIII wieku po współczesność.
No sorry, ale 10-15 tys. nie jestem w stanie dać za aparat do filmowania. Można o test dla osób normalnych w graniacach 2-4 tys?
Może warto zajrzeć na kolejne strony, a nie tylko na pierwszą. Wtedy okaże się, że znajdziesz również modele za 2-3 tys.
Generalnie za 5000zł może troszkę mniej można już kupić dobry aparat do filmowania. W sklepie e-oko.pl obsługa potrafi bardzo dobrze doradzić i opowiedzieć o aparatach i właśnie dzięki nim nabyłam swoje cacko i jestem z niego bardzo zadowolona 🙂
Tak jak Ci pisałam (ale nie wiem dlaczego komentarz się nie wyświetlił) w sklepie e-oko.pl na pewno doradzą Ci jaki aparat do filmowania jest najlepszy co do budżetu to za 5000zł można już kupić bardzo dobry sprzęt:)
Z testów na branżowych portalach wynika, że Panasonic FZ2000 ma szansę strącić swojego krajana gh4 z pierwszego miejsca najlepszych filmujących aparatów. A wy dołozyliście kolejne 😉