Znów dominują tak zwani „szczęśliwi ludzie”, czyli obrazy pokazujące radość i spokój ducha. Zaraz za nimi znajdują się tematy związane z dzieciństwem, edukacją i podróżami.
Zdjęcia, które omawiamy, są cenne bardziej ze względu na ich wartość konceptualną niż dosłowną: na zdjęciu nr 2 mały chłopiec o blond włosach i niebieskich oczach nie odnosi się do „białego chłopca z jasnymi włosami i niebieskimi oczami” ani nawet do „małego chłopca”, to nawiązanie do koncepcji dzieciństwa. Tu mamy chłopca, ale równie dobrze mogłaby to być dziewczynka, biała lub ciemnoskóra, 5 lub 10-letnia, bogata lub biedna. To, co jest przedstawione to idea dzieciństwa, młody człowiek przepełniony pomysłami i możliwościami.
– tłumaczy Cedric Erard, ekspert semio-retoryki
Zdjęcia, które najlepiej sprzedawały się w Polsce, różnią się od tych dominujących na rynku globalnym. U nas królowała grafika wektorowa, przedstawiająca złote fale. Na drugim miejscu uplasowała się panorama Warszawy, potem – fotografia wielkanocnych jajek i kadr z Manhattanu.
Wszystkie fotografie pochodzą z serwisu Fotolia.
Źródło: Fotolia
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Rynek kamer sportowych ma się dobrze. LAMAX X5.2 to kamera, która wyglądem przypomina GoPro. Kosztuje…
Za jedyne 99 zł możesz kupić drukarkę do zdjęć. Wszystko dzięki tej promocji, w której…
Na ten moment czekaliśmy za długo, ale w końcu nadszedł. Tanie obiektywy EOS RF pojawiły…
Ogłoszono właśnie tegorocznych zwycięzców TIPA World Awards. Oto najlepsze aparaty, które warto mieć. Każdy znajdzie…
Bardzo ciekawe szkło wzbogaciło ofertę Sony. Zoom FE 16–25 mm F2.8 G oferuje nieoczywiste parametry,…
LUMIX S5 II i S5 IIX to świetne aparaty, które mogą być jeszcze lepsze. Oba…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies