>
Kategorie: BezlusterkowceFuji

Nie zaprzeczają, ale i nie potwierdzają. Będzie pełna klatka od Fuji?

W wywiadzie udzielonym na łamach DPReview, jeden z menadżerów Fujifilmu wypowiadał się na temat pełnoklatkowego bezlusterkowca z serii X.

Obecnie koncentrujemy się na matrycach formatu APS-C, ale w dłuższej perspektywie, kiedy już będziemy mieli kompletny zestaw obiektywów… Nie mogę powiedzieć, że nie zainteresujemy się tematem pełnoklatkowych sensorów

– Toshihisa Iida odpowiada na pytanie redakcji DPReview

Pełnoklatkowy bezlusterkowiec to coś, co w swojej ofercie ma wyłącznie – poza Leicą – Sony. W dalszym ciągu tego rodzaju konstrukcje uznawane są za technologiczne nowinki, choć trudno byłoby powiedzieć, że nie są przyszłością. Fujifilm ma obecnie naprawdę sporo do zaproponowania klientowi; rozszerzenie działalności pod kątem matryc formatu 35 mm byłoby więc naturalnym rozwojem sytuacji. Pojawi się, na pewno, problem związany z kompatybilnością obiektywów, ale tutaj można też liczyć na wsparcie niezależnych producentów. Wystarczy przywołać przykład Samyanga, który momentalnie po premierze A7 i A7R zapowiedział wprowadzenie do sprzedaży własnych szkieł, zoptymalizowanych pod kątem nowych korpusów.

Zresztą, samo Fuji twierdzi, że „jedyna droga naprzód prowadzi przez innowację”. A takową, bez wątpienia, byłoby wprowadzenie pełnoklatkowych bezlusterkowców na szeroką skalę, nie tylko udostępnienie ich gronu najbardziej zamożnych klientów. Z drugiej strony, japoński producent nie pozostawi rynku „high-endowego” samemu sobie, o czym również wspominano w trakcie wywiadu:

[Rynek high-endowy – dop. red.] jest dla nas bardzo istotny z dwóch powodów. Po pierwsze – komercyjnie. Po drugie – łatwiej jest wymagającemu klientowi wytłumaczyć, czym jest jakość X-Trans

Firma nie zamierza się przy tym wycofywać się z produktów niskobudżetowych, bo te są idealnym substytutem aparatów kompaktowych wśród tych klientów, którzy chcą po prostu lepszych zdjęć. Głównym punktem zainteresowania pozostanie jednak produkcja droższych sprzętów. Fujifilm otwarcie przyznaje, że lepiej sprzedają się aparaty bardziej skomplikowane, droższe, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. To o tyle ciekawe, że w USA adaptacja bezlusterkowców przebiega wyjątkowo powoli (na poziomie 10 procent), podczas gdy w Japonii ILC stanowią już ok. 40 procent rynku.

W najbliższej przyszłości producent zamierza rozwinąć funkcjonalność wideo swoich cyfrówek, poświęcić więcej czasu na doszlifowanie opcji personalizacji i stworzenie dodatkowych akcesoriów, w tym lamp błyskowych.

Źródło: DPReview

Antoni Żółciak

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Panasonic LUMIX S9 w kolorze Titanium Gold to styl i duże możliwości

Panasonic wprowadza do sprzedaży limitowaną edycję pełnoklatkowego aparatu LUMIX S9 w kolorze Titanium Gold. Limitowana,…

2025-10-16

NIKKOR Z DX 16–50 mm f/2.8 VR i MC 35 mm f/1.7, czyli uniwersalnie i jasno

NIKKOR Z DX 16–50 mm f/2.8 VR i MC 35 mm f/1.7 znakomicie wzbogacają szklarnię…

2025-10-16

Realme GT 8 Pro we współpracy z RICOH GR. Smartfony fotograficzne będą jeszcze lepsze

Współpraca budżetowej, choć coraz lepiej rozpoznawalnej marki smartfonów Realme z doświadczonym producentem aparatów RICOH może…

2025-10-14

Google Gemini AI Pro i 2TB miejsca w chmurze za darmo na rok! Jest jeden warunek

Zaawansowane narzędzia do tworzenia i obróbki zdjęć AI, a do tego potężna chmura na dane…

2025-10-08

Sony A7 IV 1700 zł taniej! A to nie jedyna promocja

Jesień i zima obfituje w promocje na rynku foto. Sony właśnie wystartował z cashbackiem, a…

2025-10-06

Uniwersalna Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN II | Art 850 zł taniej

Jesień to czas wielu dobrych promocji w branży foto. Sigma właśnie wystartowała z cashbackiem na…

2025-10-06

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies