Cena GH4 nie jest jeszcze znana.
Typ | bezlusterkowiec |
Wymiary | 133 x 93 x 84 mm |
Waga | 560 g z baterią i kartą pamięci |
Obudowa | stop magnezu |
Matryca | 4/3, Live MOS, CMOS |
Rozdzielczość | 16 MP |
Czułość ISO | 200-25600 |
Przekątna ekranu | 3″ |
Typ ekranu | uchylany |
Rozdzielczość | 1.04 mln punktów |
Nagrywanie filmów | 4096 x 2160 (24p), 3840 x 2160 (24p, 25p, 30p), 1920 x 1080 (24p, 25p, 30p, 50p, 60p), 1280 x 720 (24p, 25p, 30p), MPEG-4/AVCHD |
mikrofon stereofoniczny | |
Zdjęcia seryjne | 12 kl./s |
Stabilizacja obrazu | nie |
Migawka | 60-1/8000s |
Obsługa kart | SD/SDHC/SDXC |
Lampa błyskowa | tak, pop-up |
Hot-shoe | tak |
Wizjer | EVF, 2,36 mln pkt, 0,67x |
Bateria | Akumulator litowo-jonowy |
Wydajność | ok. 500 zdjęć wg CIPA |
Nastawy automatyczne | tak |
Nastawy ręczne | tak |
Efekty | tak |
Inne | Wi-Fi, HDMI, USB, Mini HDMI (C), akcelerometr |
Panasonic aktualizuje flagową serię
Następcę GH3 wyposażono w matrycę Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli i wydajny procesor, który jest odpowiedzialny za najważniejsze zmiany w tym modelu. Przede wszystkim otrzymujemy opcję nagrywania w rozdzielczosci 4K, ale też wykonywania zdjęć seryjnych z szybkością 12 klatek na sekundę (w seriach do 40 plików RAW!). Konieczne będzie tylko aktywowanie trybu AF-S; ciągły autofocus ograniczy wspomnianą prędkość.
Wróćmy jeszcze do trybu filmowego, bo na to czekało najwięcej potencjalnych użytkowników. Aparat oferuje opcję rejestrowania wideo z jakością Cinema 4K (4096 x 2160, 24 kl./s) oraz QFHD (3840 x 2160, do 30 kl./s), zapisując materiał w formacie MOV lub MP4. Mamy też, rzecz jasna, opcję filmowania w Full HD z wysoką przepustowością 200 Mb/s (ALL-Intra) lub 100 Mb/s (IPB) bez ograniczeń czasowych. W zależności od preferencji będziemy mogli wybierać rozmaite formaty – od wspomnianych już MOV i MP4 po AVCHD Progressive i AVCHD.
Panasonic nie zapomniał też wspomnieć o systemie autofocusu ze zintegrowanym DFD (Depth from Defocus). Według producenta, czas ustawiania będzie skrócony, co umożliwi uzyskanie ostrzenia z szybkością ok. 0,07 sekundy. Panasonic przypomina, AF cechuje się teraz 49 polami w trybie Custom Multi.
Stawiamy na wygodę i nowoczesność? Na to wygląda
Nowy Lumix dysponuje wizjerem o wysokiej rozdzielczości. Mamy tu 2,36 mln punktów, co zapewni ostry i klarowny obraz – a takowy lubią i filmowcy, i fotografujący. Powiększenie to ok. 0,67x dla odpowiednika aparatu 35-milimetrowego; nie jest więc największe, ale do sporej części zastosowań powinno wystarczyć, zwłaszcza w połączeniu ze 100-procentowym pokryciem kadru. Kolejnym plusem jest 3-calowy wyświetlacz, obrotowy, dysponujący rozdzielczością 1,04 miliona punktów. A, i jeszcze jedno – obydwa rozwiązania oparto na energooszczędnych panelach OLED.
GH4 dysponuje ponadto modułami Wi-Fi i NFC, które umożliwią proste połączenie się z urządzeniami zewnętrznymi. Dzięki temu bez większego trudu uzyskamy kontrolę nad sprzętem posługując się smartfonem czy tabletem, co w przypadku bezlusterkowca zorientowanego na filmowanie nie jest bez znaczenia.
Ostatnia sprawa związana jest z minimalnym czasem otwarcia migawki – sporo modeli oferuje tylko 1/4000 sekundy, co przy fotografowaniu z jasnym, stałoogniskowym obiektywem, może wymagać założenia dodatkowego filtra szarego. Panasonic wyszedł problemowi naprzeciwko i – jak w GX7 – zadbał o czas równy 1/8000 sekundy.
Udana premiera. Bardzo udana
Nowy Lumix to przede wszystkim duża moc obliczeniowa, większa, niż w przypadku innych bezlusterkowców. Wystarczyła do wyraźnego polepszenia trybu filmowego w Full HD, przełożyła się też na umożliwienie nagrywania w 4K.ie zapominajmy, ponadto, o trybie seryjnym na poziomie 12 klatek na sekundę z dużym buforem – to aspekty, obok których żaden fotografujący nie przejdzie obojętnie.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Rynek kamer sportowych ma się dobrze. LAMAX X5.2 to kamera, która wyglądem przypomina GoPro. Kosztuje…
Za jedyne 99 zł możesz kupić drukarkę do zdjęć. Wszystko dzięki tej promocji, w której…
Na ten moment czekaliśmy za długo, ale w końcu nadszedł. Tanie obiektywy EOS RF pojawiły…
Ogłoszono właśnie tegorocznych zwycięzców TIPA World Awards. Oto najlepsze aparaty, które warto mieć. Każdy znajdzie…
Bardzo ciekawe szkło wzbogaciło ofertę Sony. Zoom FE 16–25 mm F2.8 G oferuje nieoczywiste parametry,…
LUMIX S5 II i S5 IIX to świetne aparaty, które mogą być jeszcze lepsze. Oba…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies