>
Kategorie: LustrzankiPoradniki

Jak obrabiać filmy według ewangelisty

O Jasonie Levine słyszał każdy, kto zajmuje się komputerową obróbką zdjęć. Specjalista od edycji obrazu i dźwięku, pracujący pod sztandarem firmy Adobe, odwiedził niedawno warszawskie Pin Up Studio. To tam odbyły się trwające cały dzień, a przy tym bezpłatne, pokazy cyfrowej magii. Tytułowy ewangelista, przy akompaniamencie gromkich braw, prezentował możliwości nowych programów. Zachęcał do uczestniczenia w dyskusji i chętnie dzielił się swoim doświadczeniem i umiejętnościami. Podobne warsztaty prowadził do tej pory dla największych stacji telewizyjnych w Azji i Europie (BBC, RTL, SVT).

Podczas spotkania w Polsce, zobrazował między innymi działanie Mercury Playback Engine (Premiere Pro), Roto Brush & Repousse (After Effects), Media Encoder, DSLR Editing Workflow, CS Review oraz Photoshop CS5, wchodzących w skład pakietu Production Premium CS5. Dla tych, którzy nie mogli pojawić się na warsztatach, Levine przygotował specjalny poradnik. Zapraszamy do oglądania.

Część pierwsza: Z aparatu na warsztat

W tej części Jason Levine, krok po kroku, prezentuje najprostszą metodę przenoszenia nagranych filmów na panel sekwencji czasowych. Przedstawia przy tym absolutne podstawy, ale również interesujące sztuczki, które z pewnością przydadzą się fotografom.

 

Część druga: Podstawy edycji

Część druga to prezentacja najprzydatniejszych funkcji edycji. Dowiemy się jak ustawić podstawowe parametry obrazu oraz przejść pomiędzy zdjęciami i klipami, a także wprowadzić efekty cross-dissolves czy dip-to-black. Ewangelista przedstawia również sposoby skalowania i przycinania materiałów, nad którymi pracujemy.

 

Część trzecia: Ożywienie obrazu

Przyszedł czas na nadanie naszej opowieści charakteru. Jason Levine pokazuje kilka sposobów na ożywienie obrazu poprzez animację i dźwięk. Nauczymy się między innymi, jak dodawać muzykę i znaczniki do sekwencji czasowych oraz jak używać skalowania, obracania, przeźroczystości i innych funkcji zawartych w programie.

 

Część czwarta: Praca z plikami PSD

W tej części, nauczymy się importować i pracować na plikach PSD (rozszerzenie Photoshop). Dowiemy się jak obsługiwać warstwy w Premiere Pro, jak dodawać tekst, logo i proste animacje.

 

Część piąta: Brzęk monet – internet, urządzenia przenośne, Blu-ray

W ostatniej części poradnika, Jason Levine omawia metody renderowania i eksportowania cyfrowego materiału przy użyciu 64-bitowego Adobe Media Encoder. Prezentuje kilka najpopularniejszych formatów zapisu pod urządzenia przenośne, iPody i płyty Blu-ray. Dowiemy się również jak przygotować stworzone filmy i obrazy pod kątem umieszczenia ich na sieci. Ewangelista opowiada przy tym o kolejkowaniu edycji video i używaniu gotowych ustawień Media Encoder (stworzonych z myślą o portalach YouTube i Vimeo).

Oprogramowanie Adobe Premiere Pro CS5 możemy kupić osobno (w cenie 1027,29 EUR, czyli około 4.095 PLN), albo jako część pakietu Adobe Creative Suite 5 Production Premium (w cenie 2.297,79 EUR, czyli około 9.160 PLN).

Źródło: Adobe, YouTube (Jason Levine)

Arkadiusz Marcjanek

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

LAMAX X5.2. Czy ta tania kamera to konkurencja dla GoPro?

Rynek kamer sportowych ma się dobrze. LAMAX X5.2 to kamera, która wyglądem przypomina GoPro. Kosztuje…

2024-04-27

Drukarka do zdjęć za mniej niż 100 zł. Skorzystaj z tej promocji!

Za jedyne 99 zł możesz kupić drukarkę do zdjęć. Wszystko dzięki tej promocji, w której…

2024-04-26

Wiadomość dnia: Sigma i Tamron z obiektywami dla Canon EOS RF

Na ten moment czekaliśmy za długo, ale w końcu nadszedł. Tanie obiektywy EOS RF pojawiły…

2024-04-23

Najlepsze aparaty cyfrowe 2024 według TIPA

Ogłoszono właśnie tegorocznych zwycięzców TIPA World Awards. Oto najlepsze aparaty, które warto mieć. Każdy znajdzie…

2024-04-20

Uniwersalny i szeroki zoom: Sony FE 16–25 mm F2.8 G

Bardzo ciekawe szkło wzbogaciło ofertę Sony. Zoom FE 16–25 mm F2.8 G oferuje nieoczywiste parametry,…

2024-04-17

LUMIX S5 II i S5 IIX z funkcjami kamer filmowych. Musisz to zainstalować

LUMIX S5 II i S5 IIX to świetne aparaty, które mogą być jeszcze lepsze. Oba…

2024-04-16

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies