.
Casio Exilim EX-FH100 to przedstawiciel serii szybkostrzelnych kompaktów, zbudowanych na bazie matrycy typu CMOS BSI. Aparat, zaprezentowany po raz pierwszy w ciągu tegorocznych targów CES w Las Vegas, przykuwa uwagę niezwykle atrakcyjnymi parametrami oraz szeroką gamą usprawnień, pośród których znajdziemy takie perełki, jak funkcję nagrywania filmów przy bardzo dużej ilości klatek na sekundę (zapis slow-motion) i wydajny tryb zdjęć seryjnych.
Czy jednak pogoń za dodatkowymi usprawnieniami nie odbiła się negatywnie na jakości zdjęć i ergonomii użytkowania? Z myślą o Was, fotoManiaK starannie przeegzaminował aparat japońskiego producenta. W naszym specjalnym raporcie przeczytacie co dokładnie tworzy serce FH100, a lektura testu pomoże Wam poznać mocne i słabe strony tej ciekawej konstrukcji. Poniżej natomiast, rozbudowana galeria przykładowych fotografii i filmów.
Testowany model trafił do redakcji fotoManiaKa dzięki uprzejmości firmy Zibi S.A.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
24 mm*
|
240 mm*
|
Cyfrowy zoom
|
24 mm*
|
240 mm*
|
Cyfrowy zoom
|
* odpowiednik dla filmu 35 mm.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 100; Migawka: 1/400 s; Przysłona: f/3,2; Ogniskowa: 24 mm*
|
ISO: 400 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/100 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/4,2 Ogniskowa: 56 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/100 s Przysłona: f/7,5 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/80 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/200 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/125 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/125 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/320 s Przysłona: f/5,0 Ogniskowa: 108 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/80 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/250 s Przysłona: f/7,5 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/640 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/320 s Przysłona: f/5,7 Ogniskowa: 240 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/200 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/400 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 400 Migawka: 1 s Przysłona: f/4,4 Ogniskowa: 66 mm* |
ISO: 200 Migawka: 15 s Przysłona: f/13,4 Ogniskowa: 175 mm* |
ISO: 100 Migawka: 2 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 3,2 s Przysłona: f/3,2 Ogniskowa: 24 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1,3 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1 s Przysłona: f/8,8 Ogniskowa: 40 mm* |
* Odpowiednik dla filmu 35 mm.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
Filtr: Czerń i biel | Filtr: Sepia | Filtr: Czerwony |
Filtr: Zielony | Filtr: Niebieski | Filtr: Żółty |
Filtr: Różowy | Filtr: Fioletowy |
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO: 125; Migawka: 1/60 s; Przysłona: f/5,7; Ogniskowa: 240 mm*
|
ISO: 200 Migawka: 1/30 s Przysłona: f/3,8 Ogniskowa: 40 mm* |
ISO: 400 Migawka: 1/25 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 320 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/3,6 Ogniskowa: 35 mm* |
ISO: 100 Migawka: 1/160 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
ISO: 125 Migawka: 1/60 s Przysłona: f/4,6 Ogniskowa: 80 mm* |
* odpowiednik dla filmu 35 mm.
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size
Normalne oświetlenie, lampa wyłączona
|
Maksymalna moc lampy przy braku światła
|
Słabe oświetlenie, lampa wyłączona
|
Słabe oświetlenie, błysk dopełniający
|
Przeciętne oświetlenie, lampa wyłączona
|
Przeciętne oświetlenie, błysk dopełniający
|
Porównanie szumów na bazie zaznaczonych wycinków kadru
Kliknij na obraz poniżej w celu przejścia do pełnowymiarowej prezentacji. Aby następnie zapisać zestawienie na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
Test numer 1 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym wybierz opcję Download the Original size.
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
ISO 3200
|
Test numer 2 – pliki w oryginalnej rozdzielczości
Aby przejść do pełnowymiarowego zdjęcia w oryginalnej rozdzielczości należy kliknąć w odpowiednią miniaturę. Aby następnie zapisać fotografię na dysku twardym, wybierz opcję Download the Original size.
ISO 100
|
ISO 200
|
ISO 400
|
ISO 800
|
ISO 1600
|
ISO 3200
|
BEZ UŻYCIA EFEKTÓW SPECJALNYCH
Przykładowy film numer 1
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 15 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 52,70 MB.
Przykładowy film numer 2
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 23 sekundy. Wielkość pliku wynikowego: 81,36 MB.
Przykładowy film numer 3
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów (rozdzielczość 1280×720 pikseli, 30 klatek na sekundę). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: stereo. Cyfrowe zbliżenie: włączone. Format: AVI. Czas trwania: 17 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 58,45 MB.
Przykładowy film numer 4
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 55 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 80,99 MB.
Przykładowy film numer 5
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 120 klatek na sekundę (rozdzielczość 640×480 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 21 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 31,01 MB.
Przykładowy film numer 6
Film zarejestrowany został przy ustawieniu najwyższych dostępnych parametrów dla prędkości 1000 klatek na sekundę (rozdzielczość 224×56 pikseli). Aparat w czasie nagrywania trzymany był ręku. Dźwięk: automatycznie wyłączony. Cyfrowe zbliżenie: wyłączone. Format: AVI. Czas trwania: 188 sekund. Wielkość pliku wynikowego: 17,21 MB.
Porównanie dwóch nagrań – normalnego i slow-motion
Prędkość 30 klatek na sekundę
|
Prędkość 120 klatek na sekundę
|
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dobry i stylowy plecak na laptopa, aparat i drona. Na rynku jest wiele modeli, które…
Rynek kamer sportowych ma się dobrze. LAMAX X5.2 to kamera, która wyglądem przypomina GoPro. Kosztuje…
Za jedyne 99 zł możesz kupić drukarkę do zdjęć. Wszystko dzięki tej promocji, w której…
Na ten moment czekaliśmy za długo, ale w końcu nadszedł. Tanie obiektywy EOS RF pojawiły…
Ogłoszono właśnie tegorocznych zwycięzców TIPA World Awards. Oto najlepsze aparaty, które warto mieć. Każdy znajdzie…
Bardzo ciekawe szkło wzbogaciło ofertę Sony. Zoom FE 16–25 mm F2.8 G oferuje nieoczywiste parametry,…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies