Firmie Pentax upadek wróżono już dziesiątki razy. Tymczasem znany producent nie tylko nie myśli o bankructwie, ale najwyraźniej przymierza się do kolejnego etapu ofensywy w segmencie lustrzanek. Tak przynajmniej wynika ze słów jednego z najważniejszych ludzi w europejskim oddziale przedsiębiorstwa.
Hiroshi Onoda (dyrektor zarządzający Pentax Europe) w wywiadzie dla hiszpańskojęzycznego serwisu PentaxEros stwierdził między innymi, iż „…największym wyzwaniem w tej chwili będzie przywrócenie popularności marce Pentax. Aby to osiągnąć, należy wybrać jedną z dwóch dróg – albo podążyć w stronę typowo amatorskich produktów, albo skoncentrować się na modelach o wysokiej jakości, kierowanych do ograniczonego grona odbiorców…„.
Onoda dodał także, iż Pentax zamierza kroczyć własną ścieżką, nie bacząc na postępowanie konkurencji: „…nie zamierzamy skupiać się na przykuwających uwagę dodatkach (jak szybkość migawki w przypadku firm Canon i Nikon) – chcemy rozwinąć się na swój sposób. Priorytetem strategicznym na dzień dzisiejszy, jest rozbudowa naszej rodziny lustrzanek o kolejne modele…„.
Zapytany o konkrety Onoda stwierdził, iż jeszcze w tym roku światło dzienne ujrzą zarówno nowe wersje obecnie istniejących urządzeń, jak i zaprojektowane od nowa aparaty. Co więcej, firma bardzo poważnie bierze pod uwagę żądania klientów, domagających się zaawansowanej lustrzanki, stojącej w hierarchii powyżej modelu K-7 – niewykluczone, iż efekty tej deklaracji zobaczymy już w niedalekiej przyszłości.
Źródło: PentaxEros
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Panasonic wprowadza do sprzedaży limitowaną edycję pełnoklatkowego aparatu LUMIX S9 w kolorze Titanium Gold. Limitowana,…
NIKKOR Z DX 16–50 mm f/2.8 VR i MC 35 mm f/1.7 znakomicie wzbogacają szklarnię…
Współpraca budżetowej, choć coraz lepiej rozpoznawalnej marki smartfonów Realme z doświadczonym producentem aparatów RICOH może…
Zaawansowane narzędzia do tworzenia i obróbki zdjęć AI, a do tego potężna chmura na dane…
Jesień i zima obfituje w promocje na rynku foto. Sony właśnie wystartował z cashbackiem, a…
Jesień to czas wielu dobrych promocji w branży foto. Sigma właśnie wystartowała z cashbackiem na…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies