Boisz się, że coraz trudniej odróżnić rzeczywistość od świata tworzonego przez AI? Nowe narzędzie pozwoli weryfikować, czy zdjęcia na pewno są prawdziwe.
W czasach, gdy generatywna AI potrafi tworzyć zdjęcia nie do odróżnienia od prawdziwych, temat autentyczności obrazu nabiera nowego znaczenia. Sony właśnie ogłosiło kolejną nowość w swoim rozwiązaniu Camera Authenticity Solution – mowa o funkcji Camera Verify, która właśnie weszła w fazę beta.
Sony chce pomóc mediom i twórcom w sprawdzaniu, czy dane zdjęcie rzeczywiście zostało zrobione aparatem, a nie wygenerowane przez AI czy mocno zmanipulowane. Camera Verify pozwala przypisać zdjęciu specjalny adres internetowy, pod którym można sprawdzić jego autentyczność.
To część większego systemu, który Sony rozwija już od jakiegoś czasu. Chodzi o dodawanie do zdjęć tzw. podpisów cyfrowych C2PA – to międzynarodowy standard, który ma pomóc w budowaniu zaufania do cyfrowych treści. Sony dodaje do tego jeszcze dane o głębi 3D, rejestrowane bezpośrednio w aparacie w momencie zrobienia zdjęcia.
Nowa funkcja „Camera Verify” pozwala na szybkie i łatwe udostępnianie zdjęć z tymi podpisami – np. redakcjom, które chcą mieć pewność, że zdjęcie jest autentyczne, zanim je opublikują. Dzięki wygenerowanemu linkowi każda zainteresowana osoba może wejść i zobaczyć potwierdzenie autentyczności obrazu.
Sony rozwija też system dystrybucji licencji na podpisy cyfrowe przez platformę Creators’ Cloud, gdzie twórcy mogą je wykupić i używać z wybranymi aparatami. Ale to dopiero początekJesienią 2025 Sony planuje rozszerzyć cały ten system również na materiały wideo. Firma działa też w ramach międzynarodowego komitetu C2PA, który pracuje nad rozwiązaniami zwiększającymi wiarygodność treści w Internecie.
W świecie, w którym AI może stworzyć wszystko, co sobie wymyślimy — od fake newsów po „zdjęcia” z wydarzeń, które nigdy nie miały miejsca — takie rozwiązania mogą okazać się nie tylko przydatne, ale wręcz konieczne.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Panasonic wprowadza do sprzedaży limitowaną edycję pełnoklatkowego aparatu LUMIX S9 w kolorze Titanium Gold. Limitowana,…
NIKKOR Z DX 16–50 mm f/2.8 VR i MC 35 mm f/1.7 znakomicie wzbogacają szklarnię…
Współpraca budżetowej, choć coraz lepiej rozpoznawalnej marki smartfonów Realme z doświadczonym producentem aparatów RICOH może…
Zaawansowane narzędzia do tworzenia i obróbki zdjęć AI, a do tego potężna chmura na dane…
Jesień i zima obfituje w promocje na rynku foto. Sony właśnie wystartował z cashbackiem, a…
Jesień to czas wielu dobrych promocji w branży foto. Sigma właśnie wystartowała z cashbackiem na…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies