Z pewnym opóźnieniem na sklepowe półki trafi flagowa lustrzanka Nikon D6. Czy w obecnej sytuacji znajdzie nabywców?
Nikon D6 został oficjalnie zaprezentowany w lutym. Na konferencji, w której uczestniczyliśmy, mówiono, że lustrzanka miałaby pojawić się w sklepach już w kwietniu. Jednak już wtedy termin nie był podawany optymalnie, bo zakładano, że mogą wystąpić opóźnienia ze względu na obecność koronawirusa w krajach azjatyckich. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, ale aparat ostatecznie trafi do sprzedaży.
Według najnowszych informacji aparat trafi do sprzedaży w maju, a więc z miesięcznym poślizgiem. Biorąc pod uwagę panującą na świecie sytuację, opóźnienie wydaje się nieduże. Problem jednak w tym, że premiera aparatu szykowana była z myślą o zawodowych fotoreporterach, głównie tych zajmujących się fotografią sportową.
Pierwszym sprawdzianem dla lustrzanki miały być Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Dziś wiemy już, że Igrzyska w tym roku się nie odbędą, a do właśnie do fotografów pracujących przy tym wydarzeniu miały w pierwszej kolejności trafić aparaty. Obecna sytuacja nie służy jednak rynkowi aparatów, a już zwłaszcza tych zawodowych.
Różne dane pokazują, że sprzedaż aparatów na świecie w ostatnich tygodniach spada na łeb, na szyję – to nawet o kilkadziesiąt procent mniej względem ubiegłego roku czy wcześniejszych miesięcy. Biorąc pod uwagę, że duże wydarzenia sportowe zostały odwołane, a również te mniejsze szybko nie wrócą, fotografowie działający w tej branży raczej nieprędko zdecydują się na większe zakupy sprzętowe.
To nie wróży dobrze Nikonowi D6, który jest modelem tak zaawansowanym, że sięgną po niego tylko osoby działające zawodowe i mające duży budżet na nowości sprzętowe. Tymczasem wiele wskazuje na to, że główna grupa docelowa aparatu nie będzie w najbliższych miesiącach myślała o zakupie nowego sprzętu.
Ta flagowa lustrzanka kosztować ma ponad 30 tys. złotych i oferuje ogromne możliwości zamknięte w potężnych i nie najlżejszych, za to trwałym body. Miejmy nadzieję, że w najbliższym czasie sytuacja się unormuje i wielu fotografów będzie sobie mogło pozwolić na zakup tego aparatu.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Panasonic wprowadza do sprzedaży limitowaną edycję pełnoklatkowego aparatu LUMIX S9 w kolorze Titanium Gold. Limitowana,…
NIKKOR Z DX 16–50 mm f/2.8 VR i MC 35 mm f/1.7 znakomicie wzbogacają szklarnię…
Współpraca budżetowej, choć coraz lepiej rozpoznawalnej marki smartfonów Realme z doświadczonym producentem aparatów RICOH może…
Zaawansowane narzędzia do tworzenia i obróbki zdjęć AI, a do tego potężna chmura na dane…
Jesień i zima obfituje w promocje na rynku foto. Sony właśnie wystartował z cashbackiem, a…
Jesień to czas wielu dobrych promocji w branży foto. Sigma właśnie wystartowała z cashbackiem na…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies