Sony zaprezentował model A6500. To bezpośredni następca ubiegłorocznego modelu A6300. Co nowego daje aparat? Przede wszystkim naprawia błędy poprzednika.
Testując Sony A6300 zadawałem sobie pytanie: czy to najlepszy bezlusterkowiec APS-C na rynku? Bo istotnie ten model jest szalenie udany, zwłaszcza pod kątem filmowym. Ale nie ma rzeczy, które nie mogą być lepsze. I dlatego Sony zaprezentował model A6500, choć logiczne byłoby, że nowy aparat powinien otrzymać numer A6400. Nazwa ma sugerować, że zmiany są konkretne.
I rzeczywiście – producent dodał praktycznie wszystko to, czego brakowało w modelu A6300. Zmian na zewnątrz nie widać, to wciąż poręczna, niewielka magnezowa obudowa z ograniczoną ilością pokręteł i odchylonym ekranem. Za to wewnątrz znajdziemy sporo ważnych zmian.
Aparat nadal posiada matrycę APS-C CMOS o rozdzielczości 24 Mpix i wspieraną przez procesor BIONZ X. Jednak matryca otrzymała specjalne, nowe układy LSI, które zapewnić mają czystszy niż dotychczas obraz przy wyższych czułościach oraz pojemniejszy bufor zapisywania zdjęć w trybie seryjnym – fotografować będziemy mogli z prędkością 11 klatek na sekundę.
Najważniejszą zmianą oprócz polepszenia czułości jest dodanie 5-osiowej stabilizacji matrycy, takiej samej, jak we wszystkich bezlusterkowchach Sony serii A7 drugiej generacji. Jej siłę producent „wycenia” na 5EV, a więc będzie bardzo stabilnie. No i wreszcie dostajemy też dotykowy ekran – tego chyba brakowało mi najbardziej. Możliwości szybkiego włączania różnych ustawień oraz ustawiania punktu ostrości dotykiem.
Zmian nie ma żadnych w przypadku trybu filmowego, bo też nie są potrzebne. 4K z prędkością 30 klatek na sekundę i bitratem 100 Mbps zapewni wyjątkowo dobrej jakości obraz. Otrzymujemy też opcję zapisywania 8-megapikselowych zdjęć z klatek filmowych, a także tryb slow-motion. Nie zabrakło oczywiście płaskich profili kolorystycznych S-Log.
Zmianie uległ też mechanizm migawki, który zapewni większą żywotność. Pozostałe funkcje i reszta specyfikacja jest taka, jak w modelu A6300. Nowy aparat do sprzedaży ma trafić pod koniec roku – w grudniu, a producent wycenił go na 1700 euro.
Na stronie mogą występować linki afiliacyjne lub reklamowe.
Sprawdzamy Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM. Ten uniwersalny obiektyw pokrywa szeroki zakres ogniskowych i…
Sony FX2 to nowa kamera z serii Cinema Line. Lokowana nieco niżej niż FX3, ale…
Panasonic Lumix S1II i S1IIE to dwa warianty pełnoklatkowego aparatu. Stworzone dla tych mniej i…
Kupujesz pierwszy aparat i zastanawiasz się, który będzie najlepszy? Zerknij na nasz TOP-10 - wybraliśmy…
Kolejna edycja fotograficznego festiwalu to szansa na testowanie aparatów i obiektywów, udział w sesjach zdjęciowych…
Sony A7S III dzięki aktualizacji oprogramowania zyskuje nową funkcję filmową, której bardzo brakowało. Nowe oprogramowanie…
Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.
Polityka Cookies