>

Panasonic VariCam Pure – nowa kamera 4K dla filmowców

Panasonic przedstawił nową wersję VariCama 35 przystosowaną do produkcji kinowych. Model VariCam Pure został wyposażony w opracowany razem z firmą Codex moduł nagrywający umożliwiający przesyłanie nieskompresowanego materiału w formacie 4K RAW.

VariCam Pure to najnowszy dodatek do rodziny kamer filmowych Panasonic. W wyniku współpracy Panasonic i Codex, głowicę urządzenia wzbogacono o rekorder CodexV-RAW 2.0, który doskonale sprawdza się przy nagrywaniu seriali, programów telewizyjnych i fabuł.

Rekorder V-RAW 2.0 został zamocowany bezpośrednio do głowicy kamery VariCam 35. To oznacza, że urządzenie zachowuje ten sam sensor Super 35, 14-stopniowy zakres dynamiczny oraz podwójną, natywną czułością ISO.

VariCam Pure umożliwia rejestrację materiału w czystym, nieskompresowanym formacie RAW z prędkością do 120 kl./s na dysku Codex Capture Drive 2.0, który jest powszechnie używany w wielu systemach kamer, studiach oraz podczas postprodukcji. Na rynku najbardziej zaawansowanych produktów widać duże zapotrzebowanie na nagrywanie w nieskompresowanym formacie RAW. Modułowa konstrukcja, która wprowadziliśmy w modelu VariCam pozwoliła nam sprostać tym wymaganiom. Ponadto wzięliśmy pod uwagę opinie i wskazówki operatorów, i zadbaliśmy o to, by nowa kamera VariCam Pure była wzmocniona, a jednocześnie poręczna i lekka.

– Luc Bara, Technical Product Manager w Panasonic

Codex zapewnia najwyższą efektywność podczas codziennej pracy z kamerą oraz przy archiwizacji materiałów w ramach pakietu Production Suite. Ponadto system Codex Virtual File umożliwia użytkownikom przesyłanie wielu formatów plików, w tym Panasonic V-RAW, Apple ProRes i Avid DNxHR.

Dysk rejestrujący Codex Capture Drive pozwala usprawnić pracę zarówno na etapie nagrywania, jak i postprodukcji. Dzięki niemu urządzenie przechwytuje metadane ustawień (np. informacje o ustawieniach obiektywu czy CDL), co przyspiesza proces tworzenia i obróbki materiału, a w konsekwencji pozwala oszczędzić czas i obniżyć koszty pracy.

źródło: informacja prasowa

Marcepan

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Canon RF 24-70 mm f/2.8L IS USM. Ten obiektyw zastąpi wszystkie inne

Sprawdzamy Canon RF 24-70mm f/2.8L IS USM. Ten uniwersalny obiektyw pokrywa szeroki zakres ogniskowych i…

2025-06-11

Sony FX2, czyli A7 IV w filmowym wydaniu

Sony FX2 to nowa kamera z serii Cinema Line. Lokowana nieco niżej niż FX3, ale…

2025-05-29

Jeden aparat, dwie wersje. Panasonic Lumix S1II i S1IIE

Panasonic Lumix S1II i S1IIE to dwa warianty pełnoklatkowego aparatu. Stworzone dla tych mniej i…

2025-05-13

Jaki aparat dla amatora? Te 10 modeli warto kupić w 2025 roku

Kupujesz pierwszy aparat i zastanawiasz się, który będzie najlepszy? Zerknij na nasz TOP-10 - wybraliśmy…

2025-05-12

Przetestuj sprzęt i weź udział w sesjach zdjęciowych – ŚwiatłoSiła 2025

Kolejna edycja fotograficznego festiwalu to szansa na testowanie aparatów i obiektywów, udział w sesjach zdjęciowych…

2025-04-24

Sony A7S III z nową funkcją znaną z kamer filmowych

Sony A7S III dzięki aktualizacji oprogramowania zyskuje nową funkcję filmową, której bardzo brakowało. Nowe oprogramowanie…

2025-04-23

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies