>
Kategorie: NewsySony

Sony będzie głównym graczem na rynku foto – mówi dyrektor generalny Sigmy

Działania, które w ostatnim czasie podjął Sony w branży fotograficznej mogą dać mu silną pozycję.

W udzielonym ostatnio wywiadzie dla portalu mobile01.com dyrektor generalny Sigmy, Kazuto Yamaki, skomentował obecną sytuację na rynku fotograficznym. Jego zdaniem w kolejnych latach Sony znacząco wzmocni swoją pozycję w branży fotograficznej i stanie się jednym z wiodących producentów. Z danych sprzedażowych, które niedawno publikowaliśmy, wynika, że obecnie na rynku zdecydowanie dominuje Canon, do którego należy prawie 45 procent w nim udziałów. Na drugim miejscu z ponad 30-procentowymi udziałami jest Nikon, z kolei Sony zajmuje trzecią pozycję, ale znacznie odbiega od głównych konkurentów – ma 13 procent udziałów w rynku.

Wschód Sony, zmierzch konkurencji?

Komentując te wyniki sprzedażowe pisałem, że Sony znacząco rośnie siłę w dużej mierze za sprawą bezlusterkowców, z pełnoklatkowymi aparatami serii A7 na czele. Yamaki twierdzi, że największe wzrosty sprzedaży są jeszcze przed Sony, między innymi za sprawą wysokiej technologii stosowanej w produkcji matryc. Obecnie niemal 40 procent z montowanych w aparatach i telefonach matryc zostało wyprodukowanych przez Sony. Niedawno japoński producent przejął także dział produkcji matryc od Toshiby, co z pewnością jeszcze bardziej wzmocni go na tym polu.

Jak mówi Kazuto Yamaki, dla niego jasne jest, że ze względu na technologię Sony w przyszłości stanie się głównym graczem na rynku. Według niego najważniejsze w przypadku fotografii są właśnie matryce, a oprócz tego oczywiście obiektywy. Wszystkie inne część aparatu są prostsze w produkcji, a nawet można korzystać z komponentów innych producentów. Jadnak ten, kto posiada dobrą technologię produkcji matryc i dobre obiektywy – przetrwa na rynku, twierdzi Yamaki. Rzeczywiście, przyznać trzeba, że na tym polu Sony ma się czym pochwalić, co pokazuje chociażby jakość aparatów serii A7, która naprawdę robi wrażenie, o czym mieliśmy się okazję przekonać testując nie tak dawno model A7R II.

Droga na szczyt

Oczywiście do bycia numerem jeden jeszcze długa droga. Trudno nie zauważyć trendów na rynku. A trendy są takie, że ogromnie w siłę rosną bezlusterkowce, a ich sprzedaż pnie się do góry. Z kolei Sony stawia głównie na bezlusterkowce. Oczywiście ma w swojej ofercie też kilka lustrzanek, ale zdecydowaną większość sprzedanych przez japońskiego producenta modeli stanowią bezlusterkowce i na tym polu osiągnął on bardzo wysoki poziom, o czym świadczy wspomniana seria A7.

Na chwilę obecną producentowi bardzo wiele brakuje do dwóch innych gigantów w postaci Canona i Nikona, jednak biorąc pod uwagę, że w przypadku bezlusterkowców Canon nie ma zbyt wiele do zaoferowania, a Nikon nie jest w tej kwestii wiele lepszy, możemy spodziewać się, że Sony pomału będzie przejmował potencjalnych klientów tych dwóch marek. A jakie będą tego efekty, przekonamy się pewnie za kilka lat.

Dominik Patoła

Disqus Comments Loading...

Najnowsze artykuły

Gimbal za 160 zł! Dobra oferta dla fanów filmowania

Gimbal potrafi zapewnić świetne efekty na filmach, które bez niego są nieosiągalne. To może być…

2024-05-02

Thule Paramount Backpack 24L – plecak na podróż i na co dzień (recenzja)

Dobry i stylowy plecak na laptopa, aparat i drona? Na rynku jest wiele modeli, które…

2024-04-30

LAMAX X5.2. Czy ta tania kamera to konkurencja dla GoPro?

Rynek kamer sportowych ma się dobrze. LAMAX X5.2 to kamera, która wyglądem przypomina GoPro. Kosztuje…

2024-04-27

Drukarka do zdjęć za mniej niż 100 zł. Skorzystaj z tej promocji!

Za jedyne 99 zł możesz kupić drukarkę do zdjęć. Wszystko dzięki tej promocji, w której…

2024-04-26

Wiadomość dnia: Sigma i Tamron z obiektywami dla Canon EOS RF

Na ten moment czekaliśmy za długo, ale w końcu nadszedł. Tanie obiektywy EOS RF pojawiły…

2024-04-23

Najlepsze aparaty cyfrowe 2024 według TIPA

Ogłoszono właśnie tegorocznych zwycięzców TIPA World Awards. Oto najlepsze aparaty, które warto mieć. Każdy znajdzie…

2024-04-20

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies i inne pokrewne technologie, aby zapewnić jak najlepszą obsługę naszej strony internetowej. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane na urządzeniu końcowym. Używamy plików cookies, aby wyświetlać swoim Użytkownikom najbardziej dopasowane do nich oferty i reklamy oraz w celach analitycznych i statystycznych. Jeśli korzystasz z naszej strony internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki, oznacza to, że nie masz nic przeciwko otrzymywaniu wszystkich plików cookies z naszej strony internetowej oraz naszych partnerów. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies.

Polityka Cookies